مجله زیبایی و سلامت ویا بیوتی مجله زیبایی و سلامت ویا بیوتی .

مجله زیبایی و سلامت ویا بیوتی

10 نکته برای داشتن دندانها و لثه های سالم

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان از موارد اصلی در یک روال دندان خوب است. با این حال ، موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای کمک به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها انجام دهید ، که برای سلامتی شما مفید است.

1. هر روز دو بار دندان خود را مسواک بزنید.
تمیز و سالم نگه داشتن دندان ها با نگهداری منظم آغاز می شود. مسواک زدن به مدت دو دقیقه در یک نوبت دو بار در روز، که به عنوان قانون 2x2 شناخته می شود، به حفظ پلاک کمک می کند. بیماران دارای کودک باید این مفهوم را زود به زود معرفی کنند، و روش هایی برای سرگرم کردن آن بیابند. می توانید آهنگی را هنگام مسواک زدن پخش کنید یا از تایمر استفاده کنید تا بدانید دو دقیقه کامل چه می گذرد. برای سهولت در تمیز کردن هر دندان ، سعی کنید 30 ثانیه روی هر ربع دهان خود بمانید (سمت راست بالا، سمت چپ بالا، سمت راست پایین، سمت چپ پایین). استفاده از تکنیک های مناسب برای اطمینان از تمیز شدن صحیح دندان ها و آسیب رساندن به بافت نرم اطراف آنها مهم است. با استفاده از حرکات دایره ای کوچک ، سر برس را به سمت لثه زاویه دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح و همچنین در امتداد خط لثه را از جلو و پشت دندان های خود تمیز کنید. به نظر برخی از بیماران استفاده از راهنمای خرید بهترین مسواک برقی نیز کمک می کند.

2. FLOSS DAILY.
توصیه می شود هر شب قبل از مسواک زدن نخ دندان بکشید تا هر چیزی که مسواک شما قادر به از بین بردن آن نیست ، پاک کنید. بسیاری از بیماران اذعان می کنند که از این مرحله صرف نظر می کنند ، اما این بخش مهمی از یک روال سالم است. اگر فقط مسواک بزنید و تصمیم بگیرید که نیازی به نخ دندان ندارید ، ذرات کوچک غذا و دیگر رسوباتی که مسواک شما از دست می دهد در نهایت می تواند به پوسیدگی تبدیل شود. برای جلوگیری از این مسئله ، اطمینان حاصل کنید که روزانه دو دقیقه وقت می گذارید تا نخ دندان را به روال خود اضافه کنید. هنگامی که برای اولین بار نخ دندان استفاده می کنید ، ممکن است باعث آسیب رساندن لثه های حساس شود. این طبیعی است و اگر دو روز نخ دندان بکشید متوقف می شود. بعد از استفاده از نخ دندان حتماً آن را روی کل دندان بالا و پایین بلغزانید. فضاهای تنگ را نادیده نگیرید و از بهترین دهانشویه برای مراقبت دندان ها استفاده کنید، این یکی از مهمترین مکانها برای کشیدن نخ دندان است زیرا مسواک شما نمی تواند به این مناطق برسد.

3. مسواک خود را با علامت های استفاده کنید.
به عنوان یک قاعده کلی ، تغییر تقریباً هر 3 تا 6 ماه یکبار باید آن را به شکل مناسب حفظ کند تا دندان های شما به درستی تمیز شود. مسواک های آسیب دیده یا فرسوده نمی توانند سطح دندان های شما را به درستی تمیز کنند و می توانند به لثه آسیب برسانند. جایگزینی مسواک اغلب به شما امکان می دهد تا تمیز باشید. مسواک خود را همیشه خوب بشویید و آن را ذخیره کنید تا خشک شود. فراموش نکنید که اگر بیمار بوده اید مسواک خود را تعویض کنید تا از ورود مجدد باکتری به دهان جلوگیری کند.

4. هر شش ماه به دندانپزشک خود سر بزنید.
اگر قرار ملاقات منظم با دندانپزشکی دارید ، دندانپزشک شما می تواند از بروز مشکلات پیشگیری کند یا حداقل زودهنگام آنها را بگیرد. ویزیت های منظم همچنین به دندان های شما این امکان را می دهد که هر سال دو بار یک تمیزکاری کامل و حرفه ای انجام دهند و تجمع پلاک و تارتار را که به سلامت دندان و لثه کمک می کند ، از بین ببرند.

5- رژیم غذایی سالم را حفظ کنید.
پرهیز از غذاهای شیرین (مانند پاپ ، نوشیدنی های ورزشی و آب نبات) و همچنین قرار دادن غذاهای پر کلسیم به حمایت از دندان های قوی و سالم کمک می کند. به عنوان یک مزیت جانبی ، بدن شما نیز از شما تشکر خواهد کرد! برخی از غذاهایی که به تقویت دندان های شما کمک می کنند شامل سبزیجات برگ دار ، بادام ، ماست و پنیر هستند. برای توصیه های غذاهایی که باعث استحکام دندان های شما برای سالهای آینده می شود ، با دندانپزشک صحبت کنید.

6. از محصولات بهداشتی دندان استفاده کنید.
مسواک زدن و بهترین نخ دندان برای دندان های حساس کشیدن کلید اصلی سلامت پیشگیری از دندان است ، اما شما می توانید با استفاده از داروهای کمکی اضافی در برنامه روزمره ، دندان های خود را در وضعیت مطلوب نگه دارید. نمونه هایی از این محصولات شامل دهان شویه ، آب دهنده های خوراکی ، پاک کننده های بین دندانی و پاک کننده زبان است. این کمک ها می توانند به سلامت دهان و دندان کمک کنند و باید همراه با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به جای استفاده منظم استفاده شوند.

7. در طول روز هیدراته نگه دارید.
آبرسانی کافی نه تنها برای سلامت کلی شما مفید است ، بلکه هیدراته شدن به حفظ جریان سالم بزاق نیز کمک می کند. بزاق با انتقال ذرات غذا از طریق دهان ، به سلامت دندان کمک می کند و مانع از نشستن بیشتر آنها در دندان های شما می شود که در آن باکتری ها رشد می کنند. همچنین به راحت و مرطوب نگه داشتن دهان کمک می کند.

8. سیگار نکشید.
سیگار کشیدن باعث نگرانی های سطحی، از جمله لک شدن دندان، و همچنین مشکلات شدید بهداشتی مانند بیماری لثه (پریودنتال) می شود که منجر به از دست دادن دندان و سرطان دهان می شود. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای سلامتی دهان و سلامت خود انجام دهید ترک سریع سیگار است.

9. به مهر و موم دندان توجه کنید.
درزگیر دندان فرورفتگی ها و شیارهای دندان (شکاف) دندان های مولر و پرمولر شما را پر می کند و به محافظت از دندان های شما در برابر حفره و پلاک کمک می کند. اکثر افراد می توانند از درزگیر استفاده کنند، اما کودکان و نوجوانان کاندیداهای خوبی هستند زیرا اغلب به اندازه بزرگسالان مسواک نمی زنند و منجر به افزایش حفره می شود.

10. به طور منظم داخل دهان خود را در خانه بررسی کنید.
در حالی که معاینات منظم با دندانپزشک یک اقدام پیشگیرانه عالی است، مشکلات ممکن است در ماه های بین ویزیت ایجاد شود. برای جلوگیری از نگرانی های اساسی، شما باید بخشی از برنامه روزانه خود را از قسمت داخلی دهان خود انجام دهید. دندان ها و لثه های خود را از نظر تغییر یا تغییر غیرمعمول بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که این اطلاعات را در قرار ملاقات بعدی خود با دندانپزشک خود در میان گذاشته اید، یا اگر موضوع نگران کننده ای را پیدا کردید با مطب دندانپزشک تماس بگیرید. خودآزمایی منظم برای حفظ سلامتی شما مفید است.

منبع: countryhillsdentistry.ca

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 2
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۷:۴۷ توسط:beautyexpert موضوع: بهداشت دهان و دندان نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده