مجله زيبايي و سلامت ويا بيوتي مجله زيبايي و سلامت ويا بيوتي .

مجله زيبايي و سلامت ويا بيوتي

چند ترفند براي لخت كردن مو با سشوار | چه چيزهايي وز مو را از بين مي‌برد؟

وز شدن موها بعد از سشوار كشيدن يكي از مشكلاتي است كه بيشتر خانم‌ها با آن درگير هستند. در اين مطلب به شما مي‌گوييم كه با وز موهايتان چه كنيد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آيا اغلب اوقات بعد از سشوار كشيدن احساس مي‌كنيد موهايتان پف كرده و حالت وز به خود گرفته است؟ حتي اگر مدت زيادي را صرف سشوار كشيدن كرده باشيد باز هم ممكن است اين مشكل برايتان پيش بيايد. هنگام شستشوي موها حتما به آن‌ها نرم‌كننده زده تا موهايتان نرم شده و از وز آن كاسته شود.

بعد از حمام موهايتان را آبگيري كنيد و يك حوله نخي دور موها بپيچيد تا موها نزديك به خشك شدن شوند و تنها كمي نمناك باشند تا براي سشوار كشيدن آماده شوند، به جز مواقعي كه عجله داريد كه مي‌توانيد با سشواري كه از بالاي سر به پايين مي‌گيريد و شانه‌اي كه به موها مي‌كشيد آب موها را بگيريد و موهايتان را براي سشوار كشيدن آماده كنيد.

در اين مرحله موهايتان را به لايه‌هاي نازك تقسيم كنيد و سشوار بكشيد تا صاف شوند. اگر دسته‌هاي موهاي شما بزرگ باشند و سشوار نتواند حرارت خود را به همه موها برساند در نهايت موهايي وز كرده خواهيد داشت كه هنوز زياد خوب خشك نشده‌اند.

نكته: اگر مرتب از سشوار استفاده مي‌كنيد، حتما از ماسك مو استفاده كنيد.

توجه داشته باشيد كه براي صاف‌تر شدن موها بهتر است از باد داغ سشوار استفاده كنيد، زيرا كم بودن حرارت سشوار باعث وزتر شدن موها و حالت نگرفتن آن‌ها مي‌شود.

زماني كه موها را دور برس مي‌پيچانيد بايد سشوار را از بالا به برس نزديك كنيد تا حرارت مستقيم به آن بخورد. وقتي كل موها يكبار سشوار كشيده شد و موها كاملا خشك شدند، كمي سرم رفع وزي مو را به نوك انگشتان زده و در لابه‌لاي موها و روي موها بكشيد. سپس دوباره موها را تقسيم‌بندي كرده و لايه‌لايه سشوار بكشيد. اين مرحله با دقت و آرامش بيشتري انجام دهيد.

اگر موهايتان بسيار پر يا فر خيلي ريز و سيمي است گاهي لازم مي‌شود موها را براي بار سوم نيز تقسيم كرد و سشوار كشيد تا كاملا صاف و بدون وز شوند. در پايان كار تا آماده شدن كاملتان بهتر است موها را با يك كليبس بزرگ در پشت سر به حالت افتاده و آويزان نه جمع بالا ببنديد تا با فعاليت و عرق كردن حالتشان تغيير نكند.

نكته: سرم‌هاي رفع وزي مو را به كف سرتان نزنيد. اين كار باعث مي‌شود پوست سرتان چرب شود.

چه چيزهايي وز مو را از بين مي‌برد؟
هيچ‌چيز بدتر از وز كردن موها نيست، اما راه حل‌هاي ساده‌اي وجود دارد كه مي‌توانيد تا حد زيادي از وز شدن موهاي‌تان جلوگيري كنيد.

آب گازدار: اگر معمولا ترجيح مي‌دهيد براي خشك كردن موهاي‌تان از سشوار استفاده نكنيد و دوست داريد موهاي‌تان به‌صورت طبيعي خشك شود و اگر موهاي شما به دليل رطوبت وز مي‌كنند، يك روش خوب براي جلوگيري از اين وز، استفاده از آب گازدار است. كافي است در حمام بعد از اين مثل هميشه موهاي‌تان را شستيد و آبكشي كرديد، در آخر يك‌بار موهاي‌تان را با آب گازدار آبكشي كنيد.

سركه سيب: يك راه حل طبيعي مؤثر ديگر براي جلوگيري از وز موها، استفاده از سركه سيب است، روند استفاده از اين راه هم خيلي شبيه استفاده از آب گازدار است يعني در حمام مثل هميشه موهاي‌تان را بشوييد و در آخر مقداري مساوي آب و سركه سيب را با هم مخلوط كنيد و موها را با آن آب بكشيد

ماءالشعير: اگر موهايي فر و هميشه با حالت دادن آن‌ها مشكل داريد، يك راه حل خوب استفاده از ماءالشعير است، ماءاشعير فر موهاي شما را ثابت نگه مي‌دارد تا موهاي شما وقتي خشك مي‌شود نيز مثل زماني باشد كه خيس است. كافي است تمام موها را به آن آغشته كنيد.

نرم‌كننده طبيعي: يك فرمول ويژه براي نرم كردن و حالت دادن موهاي خشك شما. ۱ فنجان مايونز را با نصف يك عدد آووكادو له شده مخلوط كنيد و آن‌قدر بزنيد تا حالت چسبي پيدا كند. اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد سپس موها را با يك كلاه پلاستيكي و با يك حوله داغ روي آن را بپوشانيد، حدود ۰۲ دقيقه صبر كنيد سپس موها را آب بكشيد، براي نتيجه بهتر هفته‌اي يك‌بار اين كار را تكرار كنيد.

۶ خاصيت بي‌نظير آووكادو | با اين ميوه استوايي موهايتان را نرم و براق كنيد
روغن زيتون و نارگيل: اين روغن‌ها براي مبارزه با وز بهترين دوستان شما هستند. براي اين‌كه موهاي شما خيلي چرب به‌نظر نرسد مقدار كمي از اين روغن‌ها را كف دست‌تان بريزيد سپس ميان موهاي‌تان بماليد.

صاف‌كننده‌هاي سراميكي: اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را با اتو صاف كنيد، اتويي انتخاب كنيد كه صفحه‌هاي سراميكي داشته باشد.

براي تقويت موها چه كنيم؟
ماسك زرده تخم‌مرغ: يك عدد زرده تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري پودر ويتامين A (شما مي‌توانيد چند عدد كپسول ويتامين A را پودر كنيد) مخلوط كنيد و روي موها بماليد.

كمي ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد و بگذاريد ماسك به‌مدت ۲ ساعت روي موهاي‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك براي جلوگيري از ريزش مو نيز مي‌تواند تا حدي مفيد باشد.

راهكاري براي ضخيم شدن مو
تخم كتان: مقداري تخم كتان را در يك كاسه آب بگذاريد و اجازه دهيد حدود ۵ روز باقي بماند سپس با پنبه اين مايع را به پوست كف سر بماليد.

حنا: هنگام استفاده از اين روش بايد حسابي حواس‌تان را جمع كنيد، چون همان طور كه خودتان مي‌دانيد، حنا ماده‌اي رنگ‌دهنده است.

استفاده از حناي بدون رنگ مي‌تواند تا حد زيادي اين مشكل شما را حل كند، پودر حنا را در يك ظرف آب داغ بريزيد سپس چند قطره آب ليمو يا ماست به آن اضافه كنيد. سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بزنيد و بگذاريد حداقل ۱ ساعت روي موها باقي بماند. ۴ هفته اول هفته‌اي يك‌بار از اين مخلوط استفاده كنيد سپس ۲ هفته يك‌بار، تا نتيجه را ببينيد. 

منبع: hamshahrionline 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۹:۱۳ توسط:beautyexpert موضوع: لوازم شخصي برقي نظرات (0)

بهترين مارك سشوار چرخشي در ايران

آيا شما از سشوار تنها براي خشك كردن موهاي خود استفاده مي‌كنيد؟ سشوار وسيله‌اي كاربردي است كه طرفداران بيشتري نسبت به ديگر ابزار آرايش مو مانند اتوي مو دارد. در حال حاضر براي صاف كردن و حالت دادن به تارهاي مو در آرايشگاه‌ها بيشتر از سشوار استفاده مي‌شود.
بهترين مارك سشوار چرخشي در ايران چيست؟ آيا شما از سشوار تنها براي خشك كردن موهاي خود استفاده مي‌كنيد؟ سشوار وسيله‌اي كاربردي است كه طرفداران بيشتري نسبت به ديگر ابزار آرايش مو مانند اتوي مو دارد. در حال حاضر براي صاف كردن و حالت دادن به تارهاي مو در آرايشگاه‌ها بيشتر از سشوار استفاده مي‌شود.

تصلا- با اين حال استفاده از سشوار براي طولاني مدت به نسبت وزن سنگيني كه دارد، خسته‌كننده به نظر مي‌رسد. همچنين در شرايط اضطراري نيز صاف كردن يا حالت دادن به مو زمان زيادي لازم دارد. يكي از راه‌حل‌هاي موجود براي اين امر استفاده از سشوار چرخشي است. اين محصول كاربردي زمان زيادي كه بايد به آرايش مو اختصاص بدهيد را ذخيره خواهد كرد.

آنچه در ادامه مي خوانيد:

سشوار چرخشي چيست ؟
سشوار چرخشي چه ويژگي هايي دارد؟
معرفي و قيمت بهترين مارك سشوار
نكات مهم براي خريد سشوار
سشوار چرخشي چيست
مهمترين وجه تمايز سشوار چرخشي در مقايسه با سشوارهاي معمولي، سرعت عمل و كاركرد آن است. براي استفاده از سشوار چرخشي شما نياز به تحمل وزن سنگين سشوار نخواهيد داشت. به اين دليل كه فرايند چرخش سري اين محصول باعث افزايش سرعت و عملكرد بهينه دستگاه مي‌شود.

سشوار چرخشي داراي يك سري استوانه‌اي است كه با روشن شدن دستگاه به صورت دوراني به چرخش درمي‌آيد. برندهاي مختلف آرايشي اين سشوارها را با سري‌هاي مختلفي طراحي و توليد مي‌كنند. با استفاده از هر كدام از اين سري‌ها شما مي‌توانيد در مدت زماني كوتاه موهاي خود را آرايش كرده و حالت دهيد.

مزاياي استفاده از سشوار چرخشي حرفه اي
اگر قصد خريد سشوار چرخشي را داريد، لازم است با مزيت‌هاي آن آشنا شويد كه عبارتند از:

صاف كردن مو
يكي از مزاياي اين سشوار صاف كردن مو هم‌زمان با خشك شدن آن است. بسياري از ما براي صاف كردن مو از اتوي مو يا سشوارهاي معمولي استفاده مي‌كنيم كه معمولا حالت گرفتن مو به مدت زمان بيشتري احتياج دارد. به اين دليل كه ابتدا بايد موهاي نمناك را خشك كرده و سپس آن‌ها را صاف كنيم.

سشوار چرخشي حرفه‌اي اين قابليت را دارد تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن به صورت همزمان موهاي شما را خشك كرده و حالت دهد. به اين ترتيب اين محصول باعث صرفه‌جويي در زمان و انرژي خواهد شد.

جلوگيري از آسيب رساندن به مو
همان‌طور كه همه ما اطلاع داريم، استفاده زياد از سشوار چرخشي حرفه اي براي خشك كردن تارهاي مو ممكن است به آن‌ها آسيب وارد كند. سشوار چرخشي حرفه‌اي به واسطه طراحي و ساختاري كه دارد، ميزان انتقال گرما به تارهاي مو را كنترل كرده و به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌دهد. به اين معني كه حرارت باعث آسيب رسيدن جدي به مو نخواهد شد. ولتاژ اين محصول بدون ايجاد آسيب در خشك كردن و حالت دادن موهاي مرطوب نقش مؤثري دارد.

تنظيم سرعت
از ديگر ويژگي‌هاي سشوار چرخشي حرفه اي بايد به تنظيم سرعت آن اشاره كرد. اين قابليت باعث مي‌شود تا شما وزش باد گرم را به نسبت نياز تنظيم كنيد.

هنگام خريد سشوار چرخشي حرفه‌اي به چه نكاتي توجه كنيم؟
قابليت توليد يون
يكي از مهمترين ويژگي‌هاي يك سشوار چرخشي خوب، مجهز بودن آن به فناوري توليد يون است. شايد شما هم از كاربرد اين فناوري اطلاعات كافي نداشته باشيد. سشوارهايي كه به اين قابليت مجهز هستند از وز شدن مو هنگام خشك كردن و حالت دادن، جلوگيري مي‌كنند. همچنين به واسطه اين ويژگي تارهاي مو نيز با سرعت بيشتري خشك مي‌شوند.

المنت سراميكي
سشوار چرخشي سراميكي، بهترين نوع از اين دسته محصولات است. المنت‌هاي سراميكي توانايي توليد گرماي بيشتري داشته و در مدت زمان كوتاه‌تري باعث خشك شدن تارهاي مو مي‌شوند.

تنظيم دما و سرعت
سشوار چرخشي بايد از قابليت تنظيم درجه حرارت، سرعت وزن باد و همچنين سرعت چرخش برس برخوردار باشد. تنها در اين صورت است كه مي‌توان عنوان حرفه‌اي را براي اين محصولات استفاده كرد. اگر سشوار چرخشي به اين ويژگي‌ها مجهز نشده باشد، عملكرد و كارايي آن نيز به مراتب كاهش پيدا خواهد كرد.

نوع موتور
بهترين مارك سشوار چرخشي در ايران داراي موتور قدرتمندتري است. پس هنگام خريد سشوار چرخشي بر اساس نياز خود مي‌توانيد موتور AC يا DC را انتخاب كنيد. معمولا موتورهاي AC از قدرت بيشتري برخوردار بوده و در عين حال صداي بيشتري نيز توليد مي‌كنند. بيشتر سشوارهايي كه به صورت خانگي طراحي مي‌شوند، داراي موتور DC هستند.

اين مدل از سشوار چرخشي حرفه اي با توجه به كارايي و كاربردي كه دارد، نسبت به سشوارهاي معمولي طرفداران بيشتري پيدا كرده است. با اين حال خريد وسايل آرايشي بايد بر اساس نياز و انتظار شما از دستگاه صورت بگيرد. همچنين بودجه مورد نظر نيز در خريد بهترين مارك سشوار تأثيرگذار خواهد بود.

منبع: teslapress24

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۴۹ توسط:beautyexpert موضوع: بهداشت دهان و دندان نظرات (0)

بهترين مارك ژل شستشوي صورت براي پوست چرب

شستشوي صورت بهتر است فقط براي پاك كردن آرايش و آلودگي انجام گيرد در غير اين صورت به بافت‌هاي پوست آسيب رسانده و پوست بر اثر شستشوي زياد دچار خشكي، حساسيت، التهاب و حتي كم آبي مي‌شود. براي شستشوي صورت بايدها و نبايدهايي را حتما مد نظر قرار دهيد تا كمترين آسيب به پوست صورت وارد شود. قبل از پاك‌سازي صورت بايد به كمك يك ريموو آرايشي ملايم، تمام مواد آرايشي روي سطح پوست را پاك كنيد زيرا منافذ پوست در هنگام شب كليه سموم داخل پوست را بيرون مي‌ريزند. بنابراين اگر اين منافذ بسته باقي بمانند منجر به التهاب و حساسيت در پوست مي‌شوند.

در شستشوي صورت نبايد از صابون استفاده كنيد زيرا تعادل PH پوستتان را بر هم مي‌زند. براي شستشوي صورت بايد از آب ولرم استفاده كرد زيرا آب گرم منافذ پوست را نمي‌بندند و آب سرد نيز منجر به باز شدن منافذ پوست نمي‌گردند. براي پاك كردن پوست نبايد حوله را به صورت ماليد. براي شستشوي صورت بهتر است از محصولي به نام آب ميسلار استفاده كنيد تا تمام سطح پوست به صورت يكنواخت از هر گونه آرايشي پاك شود. از برس‌هاي پاكسازي صورت سونيك استفاده كنيد و جهت شستشوي صورت از ژل شست و شوي صورت و فوم شست و شوي صورت استفاده نماييد. پاك سازي صورت را با تونر تمام كنيد و با مرطوب كننده مناسب، پوست خود را مرطوب نگه داريد.

محصولات وچه و محصولات لافارر يكي از معروف‌ترين و بهترين محصولات شستشوي صورت مي‌باشند زيرا از بهترين مواد اوليه بر پايه گياهان و مواد طبيعي ساخته شده‌اند و علاوه بر پاك‌كنندگي صورت، به شكل اصولي منجر به تقويت، طراوت و زيبايي پوست نيز مي‌شوند. از جمله محصولاتي كه براي شستشوي صورت مورد استفاده قرار مي‌گيرد ژل شست و شوي صورت و فوم شست وشوي صورت مي‌باشند كه در ادامه هر يك از اين دو محصول را به صورت خلاصه معرفي خواهيم نمود و توضيحاتي در مورد بهترين مارك‌هاي ژل و فوم شستشوي صورت براي پوست‌هاي چرب ارائه خواهيم نمود. تا پايان مطالب همراه ما باشيد.

فوم شستشوي صورت

براي شستشوي صورت نوع خاصي از پاك كننده است كه به فوم شستشوي صورت معروف مي‌باشد. اين فوم‌ها براي افرادي كه داراي پوست معمولي، تركيبي، چرب و مستعد آكنه و جوش هستند مناسب است. اين محصول شستشوي صورت به صورت عمقي پوست شما را پاك كرده و چربي‌هاي اضافي صورت و آلودگي‌ها را از بين مي‌برد. شستشوي صورت با اين فوم، زماني كه صورتتان آرايشي سنگيني دارد و يا به مدت طولاني در معرض آلودگي قرار گرفته است بسيار كارآمد و مناسب است و منفذهاي پوست صورتتان را به شكل كامل تميز مي‌كند. اين فوم‌ها در انواع مختلف در داروخانه‌ها و فروشگاه‌هاي لوازم بهداشتي به فروش مي‌رسد و شما به راحتي مي‌توانيد متناسب با نوع پوست خود يكي از اين فوم‌ها را با برند دلخواه خريداري كنيد و مورد استفاده قرار دهيد.

محصولات وچه و محصولات لافارر از بهترين محصولات شستشو دهنده صورت موجود در بازار مي‌باشند، پيشنهاد مي‌كنيم فوم شستشوي صورت و ژل شستشوي صورت مورد نياز خود را از اين دو برند تهيه نماييد تا تفاوت و كيفيت بالاي اين محصولات را نسبت به ساير برندها ارزيابي كنيد. پس از استفاده از فوم حتما از لوسيون‌ها و مرطوب‌كننده‌ها جهت رفع خشكي پوست استفاده كنيد. فوم‌هاي صورت به دليل خواص ضد آكنه از تركيباتي استفاده شده‌اند كه ممكن است براي شما ايجاد آلرژي كند. بهتر است قبل از استفاده، آن را روي پوست دست خود امتحان كنيد. بيش از حد از اين فوم‌ها جهت شستشوي صورت استفاده نكنيد.

اين فوم‌ها مناسب پوست‌هاي حساس نيست زيرا در تركيبات آن از سورفاكتانت استفاده شده است. بهترين برند فوم شستشوي صورت در ايران فوم شستشوي صورت وچه براي پوست‌هاي چرب و مستعد آكنه است كه در زير به صورت خلاصه ويژگي‌هاي اين محصول را شرح خواهيم داد.

فوم شست شوي صورت وچه براي پوست‌هاي چرب و مستعد آكنه

اين فوم مناسب شستشوي صورت براي پوست‌هاي چرب و مستعد آكنه مي‌باشد. در تركيبات اين محصول از عصاره گريپ فروت كه سرشار از ويتامين C است، استفاده شده است. به همين دليل اين فوم‌ها با كنترل ترشح چربي منجر به روشن شدن پوست، ايجاد طراوت و شادابي پوست و كاهش منافذ باز پوست مي‌گردد. از ديگر تركيبات فوم شستشوي صورت وچه عصاره نارون كوهي و روغن برگ درخت چاي است كه به گردش خون در چوسا و خواص آنتي باكتريايي كمك شاياني مي‌كند. اين فوم‌ها به دليل تركيبات گياهي، داراي خاصيت ضد التهابي و ضد آلرژي بوده و خاصيت آنتي اكسيداني دارد. وجود تركيباتي نظير نياسين آميد و ساليسيليك اسيد منجر شده كه اين فوم‌ها در هنگام شستشوي صورت ايجاد حساسيت و التهاب نكند و از بروز آكنه و جوش جلوگيري نمايد. همچنين ترشح چربي پوست صورت را كنترل كرده و مانع افزايش چربي و براق شدن صورت مي‌گردد.

ژل شستشوي صورت

ژل شستشوي صورت برخلاف فوم شستشو، از جنس كف نيست بلكه به شكل يك مايع شفاف و چسبناك فرموله شده‌اند. ژل صورت نسبت به فوم‌ها از فرمولاسيون ملايم‌تري برخوردار است و براي انواع پوست‌ها جهت شستشوي صورت مناسب هستند. اين ژل‌ها بهترين جايگزين براي صابون‌ها محسوب مي‌شوند زيرا از ساختاري بسيار ملايم و سازگار با پوست برخودار هستند. از مزاياي اين نوع محصول شستشوي صورت مي‌توان به تأمين و حفظ رطوبت در كنار پاكسازي كامل پوست اشاره كرد. تركيبات گياهي و بسيار مفيدي كه در اين ژل‌ها به كار رفته باعث شده است كه اين ژل‌ها خاصيت نرم كنندگي و رطوبت‌رساني نيز داشته باشند. ژل‌هاي شستشو گزينه بسيار مناسبي براي پوست‌هاي چرب و داراي آكنه هستند زيرا اين محصول داراي خواص كمك درماني جهت بهبود جوش و آكنه هستند. هنگام خريد ژل شستشوي صورت بايد نوع پوست خود را در نظر بگيريد و مطابق با نوع پوستتان آن را تهيه نماييد.

بعد از شستشوي صورت با ژل شستشو، حتما از مرطوب كننده جهت رطوبت رساني به پوست استفاده كنيد. بهترين مارك ژل شستشوي صورت براي پوست چرب مي‌توان به محصولات لافارر اشاره كرد كه در ادامه ويژگي‌هاي اين محصول را به صورت خلاصه شرح خواهيم داد.

ژل شستشوي صورت لافارر مخصوص پوست‌هاي چرب و مستعد آكنه

اين محصول شستشوي صورت لافارر حاوي اسكراب (دانه هاي لايه بردار) بوده و ضمن پاك كردن پوست از آلودگي‌ها خاصيت لايه بردار را نيز دارد. همچنين در تركيبات ژل شستشوي لافارر مخصوص پوست‌هاي چرب موادي همچون آلانتوئين، بيولين، عصاره آلوئه ورا، دكسپانتنول، گليسيرين، عصاره انانتياكلرانتا، عصاره بيد سفيد، زينك-PCA و اولئانوليك اسيد نيز وجود دارد كه موجب تنظيم ترشح چربي، از بين رفتن سلول‌هاي مرده پوست، حذف آلودگي، رفع جوش و آكنه و همچنين پاك‌سازي منافذ پوست مي‌گردد. اين محصول با رطوبت‌رساني بالايي كه دارد منجر به لطافت و نرمي پوست و كاهش براقي پوست مي‌گردد. حفظ باكتري‌هاي مفيد نيز از مزاياي ديگر اين ژل مي‌باشد.

منبع: fararu

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۹:۰۰ توسط:beautyexpert موضوع: بهداشت دهان و دندان نظرات (0)