مجله زيبايي و سلامت ويا بيوتي مجله زيبايي و سلامت ويا بيوتي .

مجله زيبايي و سلامت ويا بيوتي

راهنماي انتخاب عطر براي آقايان

عطر بخش نامريي از استايل شخصي ماست و در اين كه مردم ما را چه طور مي بينند و چه طور به خاطر مي آورند اثر بسيار قدرتمندي دارد. 

به گزارش لوكس باير،يك عطرخوب فوايد بي شماري دارد؛ شما را به فرد جذاب تري تبديل مي كند يا به شما كمك مي كند استرس كمتر و اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد.

با اين حال 80 درصد از آقايان به طور منظم از عطر و ادكلناستفاده نمي كنند.

دليل اصلي اين امر، نداشتن اطلاعات و آموزش كافي در اين زمينه است. بيشتر آقاياني كه از ادكلن و عطر استفاده مي كنند، از پدرشان يا از مدلي پيروي مي كنند كه آنها را به اين كارترغيب كرده است. در ايالات متحده آمريكا، اين صنعت تحت حكومت زنان قرار دارد و بيشتر مردان در فهرست واژگان تخصصي اين فن ناديده گرفته شده اند.

علاوه بر اين، ترس زيادي از استفاده بيش از اندازه از عطر و عواقبي مي تواند براي آبرو و خوشنامي افراد داشته باشد، وجود دارد. هيچ كس دلش نمي خواهد به پپه، راسوي بد بو و بي ادب و عاشق پيشه كارتون هاي برادران وارنر تشبيه شود.

خوشبختانه، دانش عملي در خصوص نحوه درك و استفاده درست از عطر به راحتي در دسترس است و در اين مقاله در اختيار شما قرار مي گيرد.

چرا از عطر استفاده كنيم

استفاده از عطر نه تنها جذابيت شما را افزايش مي دهد، بلكه اعتماد به نفس شما را در برابر زنان (و به طور كلي در هر موقعيت ديگري) بيشتر مي كند.

استفاده از عطر شما را براي زنان جذاب تر مي كند. در زمان انتخاب شريك زندگي، رايحه افراد اهميت زيادي براي زنان دارد. در يك مطالعه در اروپا مشخص شد كه نشانه هاي بصري براي مردان بيشترين اهميت را در انتخاب شريك زندگي دارد در حالي كه در زنان قدرتمندترين عامل در انتخاب يك مرد، رايحه اوست. مرد در درجه نخست در اولين برخورد از چشم هايش استفاده مي كند در حالي كه يك زن در مواجه با يك مرد بيني اش را به كار مي اندازد در حالي كه حتي ممكن است خودش از اين امر اطلاع نداشته باشد.

علاوه بر اين، زنان حس بويايي بهتر و دقيق تري دارند. از همان آغاز تولد ، زنان مردان را در معرض آزمايش هاي بويايي قرار مي دهند كه هم در شناسايي و هم در تشخيص به كار آنها مي آيد. در حقيقت، بيني زنان حساسيت ويژه اي به فرومون هاي مردانه ( هورمون هاي جنسي معطر) دارد. ادكلن با اين رايحه هاي جنسي تركيب مي شود تا يك تجربه بويايي جذاب و به ياد ماندني تر تشكيل دهد.

عطر مي تواند باعث شود ارتباطات احساسي قوي تري با مردم برقرار كنيم. بويايي قويترين حس است.در واقع حس بويايي 150000 برابر حساس تر از بينايي است و احتمالا مي تواند بيش از يك ميليارد رايحه منحصر به فرد را شناسايي كند ( چشم ما در خوش بينانه ترين تخمين ها، قادر به تشخيص 7000000 رنگ است ). بو همچنين بهتر از هر حس ديگري خاطرات را به ذهن ما مي آورد چرا لوب بويايي مستقيما به سيستم ليمبيك كه بخش احساسي مغز ما را تشكيل مي دهد، متصل است. رايحه هاي قوي و منحصر به فرد مساوي است با ارتباط احساسي عميق. برخي از خاطرات من از پدرم مربوط به رايحه تن اوست كه وقتي از سر كار برمي گشت و مرا در اغوش مي گرفت، به مشامم مي رسيد. حالا اگر دوباره آن بو را حس كنم، تصويري از او دوباره به ذهنم مي آيد.

يك عطر خوش ، به شما القا مي كند كه مرد باهوش و محبوبي هستيد. مي دانيم كه خوب لباس پوشيدن اعتماد به نفس ما را بيشتر مي كند. وقتي زيبا و خوش پوش به نظر مي رسيد، صرفا احساس بهتري داريد. استفاده از ادكلن اين احساس را ارتقا مي دهد، طوري كه به شما اين حس اعتماد را مي دهد كه نه تنها عالي به نظر مي رسيد، بلكه رايحه عالي هم همراه خود داريد.

لازم است كه از اهميت رايحه اي كه در دنياي اطراف خود مي پراكنيد آگاه باشيد، حتي در مواجهات و ديدارهاي غيرعاشقانه و رابطه هاي دوستانه معمولي.

حالا بياييد نگاهي به ساختار و تعريف ادكلني كه بر روي بدن خود اسپري مي كنيد، بپردازيم.

عطر ها و رايحه ها چه هستند؟

عطر مخلوط پيچيده اي از آن چيزي است كه افراد در صنايع عطر سازي از آن به نام مواد خام ياد مي كنند. اين مواد خام مي توانند از منابع طبيعي يا مواد خام سنتزي ومصنوعي استخراج شوند.

روغن هاي خوشبو در يك حلال ( معمولا الكل) حل مي شوند تا تركيب خوشايندي از بوها را حفظ كنند. هر چه غلظت روغن ها بيشتر باشد، عطر قوي تر است. قدرت عطر تعيين مي كند كه استفاده از آن بر روي پوست، چه قدر ماندگاري دارد.

اين نكته اهميت دارد كه ياآوري كنيم هر عطر بر روي اشخاص مختلف، رايحه متفاوتي دارد. اين عدم اطمينان و پيچيدگي است كه بسياري از آقايان را مرعوب مي كند، اما اگر به چشم يك فرآيند اكتشافي به آن نگاه كنيد، انتخاب عطر به يك سفر لذت بخش تبديل مي شود.

منبع: اخبار رسمي

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۲۴ توسط:beautyexpert موضوع: عطر و ادكلن نظرات (0)